PRODUŽENI BORAVAK
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje bez nadzora provodi vrijeme dok su roditelji na poslu. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu.
Produženi boravak jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi.
Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave. Ne svodi se samo na pisanje domaćih uradaka. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati. Rad u produženom boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje, povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju, samovrednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih.
U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad.
Učiteljica je u produženom boravku najprije odgojitelj, ali i mentor učenicima. Ona ih potiče, pomaže, ohrabruje, tješi, rješava probleme.
Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kakvo je u blagovaonici, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice.... Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji PB-a moraju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.
ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U NAŠOJ ŠKOLI
Voditeljica produženog boravka u našoj školi je učiteljica Adriana Karavanić Kustić. Učiteljica Adriana Karavanić Kustić nam je rekla kako je u našoj školi organiziran produženi boravak.
U našoj je školi produženi boravak organiziran za učenike od 1. do 4. razreda. Radno vrijeme produženog boravka je od 6,30 do 14,00 sati (prije redovne nastave koja se održava u popodnevnim satima). Svakom je učeniku dodijeljen ormarić u igraonici, kako bi učenici mogli spremiti svoje stvari, ručnike, tenisice, jakne, majice, kišobrane, torbe itd., ali i donijeti svoju omiljenu igračku, društvenu igru i sl. Za vrijeme boravka izmjenjuju se odmor, vrijeme za pisanje domaćih uradaka i slobodno organizirano vrijeme. Učenici imaju osigurana dva obroka: doručak i ručak.
Svakoga dana je okupljanje učenika od 6, 30 do 9,00 sati. Za vrijeme okupljanja odnosno do 9,00 sati učenici po vlastitom izboru igraju društvene igre, gledaju televiziju, razgovaraju.
Od 9,00 do 9,30 učenici doručkuju.
Od 9,30 predviđeno je vrijeme za pisanje domaćih uradaka, ponavljanje i uvježbavanje nastavnoga sadržaja obrađenog na nastavi.
Preostalo vrijeme nakon toga, s učenicima provodim različite slobodne aktivnosti (kreativne radionice, društvene igre, pričaonice, gledanje animiranih filmova, čitanje slikovnica i knjiga, slušanje glazbe, odlazak u dvoranu ili na školsko igralište).
Vrijeme za igru, odmor i rekreaciju po slobodnom izboru učenika ili različite programirane sportsko-rekreativne aktivnosti, različiti tipovi radionica – likovne, glazbene, komunikacijske i druge, dramatizacije i niz drugih organiziranih aktivnosti kreiram uz pomoć učenika.
U 12 i 30 učenici imaju ručak. Tijekom ručka provodim odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje za vrijeme ručka i komunikaciju s drugima. Učenici rado pomažu u serviranju pribora za jelo, podmetača, vode brigu o čistoći svojih podmetača i sl.
Do početka nastave učenici se odmaraju u igraonici, igraju društvene igre i gledaju televiziju. Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želim stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje će voljeti školu.
Više slika produženog boravka u foto galeriji.
UDŽBENICI 2014/15
Pag |
Škola Carnet |
Dnevni tisak |